Friday, November 3, 2023

SvømDanmark Varm Esbjerg-duo melder sig DM-klar


 

Svømmestadion Danmark lægger bassin til de danske mesterskaber for juniorer, der i år har deltagelse af over 400 svømmere.

Af: Klaus Bach Christensen, kommunikationskonsulent

Forhindret i at komme til Esbjerg? DM Junior livestreames på YouTube.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLxZIeyU8ANJPm-Jj_5l26OJE-ANKKyFg5

 

Med Halloween frisk i erindringen synes de magiske oplevelser ingen ende at tage, for allerede i morgen er der mere neglebideri i vente. Her slår SvømDanmark i samarbejde med lokalarrangør Esbjerg Svømmeklub dørene op til de danske juniormesterskaber på kortbane, som kommer til at byde på sindsoprivende svømning og uhyggeligt tætte finaleafgørelser.

Blandt de hundredvis af deltagende svømmere er  Millie Møller og Christian Pedersen fra Esbjerg Svømmeklub. Sammen med deres holdkammerater har de været på en længere træningslejr i Tyrkiet forud for DM Junior, og de føler begge, at fundamentet er lagt for en god sportslig udvikling efter hårde og tekniske træningspas med deres træner Bo Jacobsen.

”Jeg håber at kunne se en personlig udvikling. Jeg er startet sæsonen godt med nogle få personlige rekorder, og jeg håber selvfølgelig på endnu flere til DM Junior,” siger Millie Møller.

”Jeg glæder mig til at se, hvor langt jeg har rykket mig siden sidste DM. Der har været en periode, hvor jeg ikke har trænet særligt godt, men efter en uge på træningslejr er jeg kommet ovenpå igen, og jeg føler mig bedre, end jeg nogensinde har været,” siger Christian Pedersen.

Stærkt vestjysk sammenhold

Mens mesterskaberne for nogles vedkommende bliver et førstegangsbesøg med Svømmestadion Danmarks klorbassin, er andre mere hjemmevante. Det gælder naturligvis de to esbjergensere.

”Der er en masse goder ved, at det er på hjemmebane. F.eks. kender man bassinet ind og ud, og familie og venner kan komme og bakke en op og heppe. Årgangs- og seniorsvømmere kan også komme at heppe, og det, ved jeg, kommer til at løfte stemningen endnu mere,” siger Millie Møller, der bakkes op af sin holdkammerat.

”Jeg glæder mig til at opleve stemningen, for vi plejer altid at holde rigtig godt sammen som hold til DM,” siger Christian Pedersen.

 

Kort om DM Junior

Danske mesterskaber for juniorsvømmere afholdes 2.-5. november på Svømmestadion Danmark i Esbjerg. 428 svømmere, heriblandt 235 drenge og 193 piger, fra 77 forskellige danske klubber deltager i konkurrencerne.

Det er alle dage gratis at overvære mesterskaberne og opleve stemningen fra svømmehallens tribune. Er du forhindret i at lægge vejen forbi det vestjyske, kan alle indledende heats og finaler livestreames direkte på SvømDanmarks YouTube-kanal. Indledende afsnit har start klokken 09.30, mens finaler starter 16.30.

Deltagerliste, programmer og resultater på Swimify https://live.swimify.com/competitions/dm-junior-kortbane-2023-2023-11-02/events/entries/1/141

Andet stævneinfo på svømmetider https://xn--svmmetider-1cb.dk/staevne/?10339/dm_junior_kortbane_2023

No comments: